2017 Superside Regulations (UPDATE 17th Jan)
Posted: Sun Jan 15, 2017 12:47 pm
Update from Victoria 17th January...
Dear Teams,
Dear All,
We are pleased to send you enclosed the Permanent Teams entry form as well as the 2017 Calendar.
The PERMANENT teams' applicants must return their application form dully filled out to the FIM (by mail) before February 28 and paid their entry fees before March 17, 2017 in order to determine the teams selected for the Sidecar World Championship.
We thank you in advance to respect these dead lines in order to prepare your team accreditation, other logistic needs, and obviously to be able to provide a good and precise communication on your Championship (permanent entry list, etc.).
We also inform you that ONLY the "one event" will have to register at each event of the season and pay the entry fees for the "one event" teams ONLY directly to each organiser, 30 days prior to the event in which the team has registered.
Please find below the link for the Provisional 2017 Regulations: (SE HERE, SEE THE REGULATIONS ATTACHED AT THE TOP OF THIS POST)
Please find enclosed an info letter from Mrs Aurélie Carbon (aurelie.carbon@fim.ch), FIM TV Coordinator, to your attention.
Please also note, that your Press Officers/Journalist-Photographer need a special accreditation. To obtain his 2017 Media Accreditation he/she will have to register with the special form that will be sent to you asap by the FIM Communication Dptmt.
We thank you in advance for your kind collaboration and remain at your disposal for any further information you may need on these matters.
We wish you a very successful season to you all!
Chères équipes,
Chers tous,
Nous avons le plaisir de vous faire parvenir ci-joints le bulletin d'engagement pour les équipes permanentes ainsi que le Calendrier 2017.
Les équipes PERMANENTES candidates doivent retourner le formulaire d'inscription dûment complété par e-mail avant le 28 février et de régler leurs droits d'inscriptions à la FIM avant le 17 mars 2017 afin de pouvoir établir la liste des équipes sélectionnées pour les Championnat du Monde de Sidecar.
Nous vous remercions par avance de respecter ces délais afin de pouvoir préparer les accréditations de vos équipes, d'autres impératifs logistique et bien évidement d'assurer une bonne et exacte communication sur votre Championnat (liste des engagés, etc.)
Nous vous informons que seules les équipes "une manifestation" devront s'inscrire à chaque épreuve de la saison et que les droits d'inscriptions des équipes "une manifestation" devront être payés directement à chaque
organisateur 30 jour avant l'épreuve à laquelle l'équipe s'est inscrite.
Veuillez trouver ci-dessous le lien pour les Règlements 2017:
Règlements du Championnat du Monde Sidecar 2017
Vous trouverez en annexe une lettre d'information de Mme Aurélie Carbon (aurelie.carbon@fim.ch), Dptmt TV de la FIM à votre intention (en anglais uniquement!).
Veuillez également noter que vos Attachés de presse/photographes-journalistes nécessitent une accréditation spéciale. Afin d'obtenir une accréditation média, il/elle devra en faire la demande sur un formulaire spécial qui vous sera envoyé ultérieurement par le Département Communications de la FIM.
Nous vous remercions pour votre aimable collaboration et restons à votre disposition pour tout complément d'information dont vous auriez besoin.
En vous souhaitant une excellente saison de compétition!
Paul & Victoria
--
Victoria Corredoira
Commission of Circuit Racing Coordinator
FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme)
Route de Suisse 11, 1295 Mies, Switzerland